Urmeaza aceste sfaturi pentru a economisi timp si pentru a elimina stresul de a avea un birou de acasa prost planificat care sa reduca din productivitate. Uite care sunt cele 10 sfaturi pentru a crea un birou optim acasa:
1. Alege spatiul potrivit pentru amenajarea biroului
Pentru a lucra cel mai eficient, ai nevoie de o camera a ta, departe de agitatia vietii de familie. De asemenea, este mult mai usor sa obtii un echilibru bun intre munca si viata personala daca delimitezi clar spatiul de birou din casa ta - si inchizi usa la ora 17:00. Identifica un spatiu in care sa te poti concentra doar pe job. Acesta nu trebuie sa fie o camera intreaga, dar trebuie sa fie suficient de confortabil pentru a lucra.
2. Ia in considerare nevoile proprii si gaseste solutii
Scopul amenajarii unui birou de acasa este de a crea un spatiu potrivit pentru a lucra cu adevarat – asa ca elementul practic si functionalitatea sunt de cea mai mare importanta.
3. Planifica biroul cu spatiul disponibil
Inainte de a-ti amenaja biroul, fa un bilant a ceea ce ai nevoie pentru biroul tau si compara elementele obligatorii cu spatiul pe care il ai la dispozitie. De asemenea, ia in considerare prizele electrice, cablurile si dimensiunea mobilierului necesar. Pozitionarea este de asemenea esentiala. Nu vrei sa iti ingramadesti documentele esentiale sau sa te impiedici de lucruri in fiecare zi.
4. Alege un birou si un scaun care sa aiba dimensiunea potrivita pentru corpul tau si sa fie confortabile
Vei petrece ore intregi la birou, asa ca nu iti poti permite un birou sau un scaun care iti provoaca disconfort. Monitorul trebuie sa fie la nivelul ochilor, astfel incat sa nu iti incordezi gatul pentru a privi ecranul. Antebratele ar trebui sa ramana paralele cu podeaua atunci cand utilizezi tastatura pentru a preveni sindromul de tunel carpian.
Picioarele tale trebuie sa se poata sprijini confortabil pe podea sau pe un suport pentru picioare, fara sa atinga partea inferioara a biroului sau sa se sprijine prea greu pe marginea scaunului. Potrivit studiilor de ergonomie, cei mai importanti factori care contribuie la o postura corecta se refera la reducerea presiunii asupra articulatiilor si asupra coloanei vertebrale.
5. Asigura-te ca zona are suficienta lumina
Este de preferat putin mai multa lumina naturala, asa ca aseaza-ti biroul langa o fereastra daca este posibil. Asigura-te ca pozitionarea permite o expunere uniforma la lumina, fara reflexii. Acest lucru iti permite, de asemenea, sa nu iti stresezi foarte tare vederea.
6. Birourile de acasa trebuie sa fie creative cu depozitarea
Multe birouri de acasa nu au mult spatiu pentru dulapuri. Cea mai buna optiune este sa nu ai multe documente pe suport de hartie. Daca te ingrijoreaza salvarea informatiilor numai pe hard disk, alege un serviciu de stocare in cloud.
7. Pastreaza la indemana rechizitele de birou si alte lucruri esentiale
Aseaza imprimanta suficient de aproape astfel incat sa poti ajunge cu usurinta la ea, iar asta se aplica si rechizitelor de birou. Asigura-te ca tii un ochi asupra nivelurilor de aprovizionare, astfel incat sa nu ai parte de situatii termen limita. Pastreaza documentele importante la indemana, daca le consulti in mod regulat.
8. Daca spatiul iti permite opteaza pentru o depozitare adecvata
Asigura-te ca ai suficiente rafturi, dulapuri si etajere pentru nevoile tale. Daca ai nevoie de mai mult spatiu de depozitare, asigura-te ca iei un birou cu sertare ample sau unul rafturi inalte pentru a profita la maximum de spatiul vertical. Tablourile si organizatoarele de birou te vor ajuta sa ramai la organizat cu lucrurile necesare. Odata ce stii de ce ai nevoie, atunci poti incepe sa cumperi ceea ce iti doresti.
9. Aminteste-ti ca biroul ar trebui sa fie un spatiu care sa te inspire
Desi prea multe pot face ca biroul tau sa arate dezordonat, cateva articole alese care te inspira cu adevarat sunt cu siguranta un lucru bun. Cartile postale ale locurilor pe care le iubesti, un moodboard sau imprimeuri si modele atent selectate pentru a-ti anima biroul de acasa vor ajuta la crearea unui spatiu productiv. Dar ai grija sa nu exagerezi – prea multa dezordine iti va aglomera doar mintea.
10. Crearea unui birou de acasa este atat despre atitudine, cat si despre continut
A fi productiv si de succes atunci cand lucrezi de acasa necesita o schimbare de mentalitate. Nu te mai poti baza pe colegi si conducere pentru a te motiva. Trebuie sa te motivezi. Crearea unui birou de acasa care este practic si confortabil impreuna cu autoreglementare si intentie te va transforma intr-un profesionist de succes in cel mai scurt timp.
Sursa poza: unsplash.com
Advertorial