Cum sa...

#mutare #lista inainte de mutare #firma mutari

Checklist inainte de mutare

Inainte de a te muta, ar fi indicat sa faci un invertar al bunurilor, sortandu-le, pentru a nu ajunge sa muti lucruri ca nu iti trebuie sau pe care nu le-ai folosit niciodata. Este un proces care iti va reduce nu numai timpul efectiv de impachetat, dar iti va economisi si bani. Cu cat muti mai multe lucruri, cu atat costul operatiunii este mai mare. Este o regula valabila pentru toate tipurile de relocari, fie ele locale, nationale , internationale, rezidentiale sau corporate.

1. Realizeaza un plan de lucru

Imparte locuinta pe zone si incearca sa estimezi timpul necesar pentru fiecare. Observa si noteaza unde ai nevoie de mai mult timp pentru sortare si impachetare. Dulapurile sunt spatii in care depozitam lucruri pe care nu le utilizam zilnic si, cu siguranta, vor fi consumatoare importante de timp si energie. Daca ai garaj, debara sau alte spatii de acest tip, noteaza aceste spatii si asigura un timp suficient pentru a te ocupa de ele. Daca o sa lasi pe ultimul moment aceasta activitate de sortat, o sa ajungi sa impachetezi foarte multe lucruri nefolositoare.

Daca operatiunea se adreseaza unei companii ce doreste sa-si mute sediul, atunci impartirea se poate face pe birouri sau pe departamentele existente: HR, IT, productie, secretariat, arhiva etc.

2. Fa o lista

Noteaza, in mare, lucrurile ce iti mai sunt de folos si vor fi mutate. Pe celelalte adauga-le intr-o lista cu obiecte dispensabile si hotaraste ce vei face cu ele: le arunci, le donezi sau le vinzi. Daca exista lucruri asupra carora nu poti sa te decizi pe moment, pune-le un semn/o nota si revii mai tarziu cu decizia finala sau in momentul mutarii efective. Incearca sa fii realist. Daca mutarea este efectuata prin forte proprii trebuie sa te gandesti cat timp si cata energie ai pentru impachetare si daca volumul total al mobilierului si bunurilor mutate coincide cu spatiul din camion. In cazul in care apelezi la o firma de mutari specializata, trebuie sa iei in calcul ca orice cutie costa bani. O gandire practica te poate ajuta sa evaluezi din start ce iti este folositor si ce nu.

Din perspectiva unei firme, este indicat sa se apeleze la specialisti pentru asemenea operatiuni. Experienta este un factor esential in evaluarea si realizarea unei astfel de mutari, deoarece se pot evita eventualele situatii neprevazute, asigurandu-se o eficienta mult mai mare.

3. Inventarul

Aceasta etapa presupune detalierea tuturor obiectelor de mobilier si bunurilor mutate. Numeroteaza-le si noteaza individual aspecte specifice:

  •  ce materiale trebuie folosite pentru impachetare;
  •  gradul de fragilitate;
  •  dimensiuni aproximative;
  •  daca necesita demontare si remontare;
  •  noteaza existenta geamurilor, oglinzilor si a oricarui obiect/componenta din sticla, portelan sau material ce se poate sparge/deteriora usor.

Aceasta operatiune cu siguranta va consuma mai mult timp in comparatie cu intocmirea unei simple liste. Dar daca aloci timpul necesar, prin acest proces vei putea stabili exact bunurile ce iti sunt folositoare si le vrei mutate. Astfel poti estima si un cost real si corect.

Decide ce nu iti mai e folositor

Daca ai garaj, depozit sau camara pentru depozitarea diferitelor bunuri, acum e timpul sa incepi trierea lor. Coboara de pe dulapuri toate cutiile in care ai tinut diverse colectii si decide daca le iei cu tine. Nu este usor, dar este necesar sa te descotorosesti de anumite amintiri.

Elibereaza toate spatiile de depozitare. Scoate toate cutiile si recipientele, verifica si triaza. In cazul eliberarii unui garaj, indicat este sa muti toate obiectele in centru pentru a avea o imagine reala a volumului total. Selecteaza doar lucrurile cu adevarat folositoare din acel morman.

Imparte bunurile in mai multe gramazi:

  •  de pastrat: aici intra tot ce consideri ca iti este necesar si de ajutor. Identifica hainele care nu au fost purtate in ultimul an si pe cele ce nu ti se mai potrivesc ca marime sau stil si indeparteaza-le
  •  de donat: aici intra orice obiect care este inca in stare buna sau care poate fi reparat. Nu dona lucruri nefolositoare. Exista mai multe site-uri unde puteti face aceste donatii: imparte.ro/Donatii, donatie.ro sau crucearosie.ro/donatii
  •  de vandut: acesta gramada trebuie sa contina obiecte ce pot fi folosite de alte persoane dispuse sa plateasca o suma rezonabila pentru ele. Cel mai simplu mod de vanzare este online.

Poti oricand sa apelezi la o firma de mutari pentru a te ajuta si pentru a-ti face mutarea placuta.

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cum-sa

Expertul Acasa.ro, arhitect Silvia Teodorescu: Casa inteligenta, intre confort si moft

Experti Casa

Expertul Acasa.ro, Claudiu Iordache: Cum sa oferi un cadou inspirat?

Experti Casa

Expertul Acasa.ro, Claudiu Iordache

Experti Casa

Expertul Acasa.ro, Claudiu Iordache: Cum sa creezi un decor deosebit folosind un paravan decorativ?

Experti Casa

Pentru specialisti

Sfatul expertului

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului