Cum sa...

#saltea cocos #somiera #somn odihnitor #saltea #perna

6 sfaturi pentru un somn cu adevarat odihnitor

Petrecem, in medie, o treime din viata dormind, iar unul dintre cele mai importante lucruri pe care le putem face pentru sanatatea si starea noastra de bine este sa avem un somn linistit, odihnitor. Sunt multe lucruri pe care le putem face pentru a beneficia de o perioada optima de odihna, iar astazi ne-am propus sa discutam o parte dintre acestea. Iata cateva sfaturi pentru o viata sanatoasa si un somn linistit. Descopera-le si bucura-te de o viata mai sanatoasa urmandu-le

1. Aeriseste camera inainte de culcare si ai grija ca aceasta sa fie cat mai intunecata

Cu totii ne simtim bine intr-o ambianta curata si aerisita, iar inainte de culcare este foarte important sa deschidem, fie si pentru cateva minute, fereastra camerei in care dormim.

Pe de alta parte, pentru un somn linistit avem nevoie de o camera in care lumina sa patrunda cat mai putin – aceasta e cea care da semnal creierului ca e momentul sa fie mai activ, lucru pe care nu ni-l dorim pe perioada somnului

2. Foloseste o saltea potrivita

Un somn odihnitor incepe cu utilizarea unei saltele potrivite, care te va ajuta sa dormi mai bine si sa te trezesti mai odihnit.

Nu uita sa alegi o saltea potrivita – atunci cand ai probleme cu spatele, de exemplu, iti este indicata o saltea ortopedica. Pentru un plus de confort, opteaza pentru o saltea cu spuma memory, iar daca te confrunti cu probleme respiratorii, o saltea din materiale naturale, cum este salteaua din cocos sau latex iti este cea mai indicata. Consulta medicul daca exista afectiuni, pentru a face cea mai buna alegere

3. Opteaza pentru o somiera de calitate, care va prelungi durata saltelei, maximizandu-ti gradul de confort

Somiera este cea mai buna solutie pentru un suport corect al saltelei, ce amortizeaza miscarile noastre din timpul somnului, contribuind la confortul pe care il resimtim. Somiera va prelungi durata de viata a saltelei, permitandu-i o aerisire corecta si mentinand un mediu igienic, foarte putin prietenos cu acarienii.

De aceea este important sa alegi o somiera de calitate, cu lamele de fag, stratificat prin incleiere la cald sub presiune si nu aplicate

4. Ia masa de seara, compusa din alimente usor de digerat, cu cel putin doua ore inainte de culcare

O masa imbelsugata inseamna o digestie dificila, lucru pe care cu siguranta ca nu il dorim pe perioada noptii. Evita la cina alimente grase sau foarte dulci, si ia ultima masa cu cel putin doua ore inainte de culcare. Te vei bucura de un somn mai odihnitor, mentinandu-ti in acelasi timp silueta

5. Mentine o temperatura constanta a camerei in care dormi si pastreaza cat mai scazut nivelul de zgomot

Tuturor ne este greu sa dormim atunci cand e prea cald, prea frig sau televizorul este dat mult prea tare. In timp ce nu putem controla in permanenta toate aceste aspecte, de multe ori putem sa marim sau sa micsoram – dupa caz – temperatura, sau sa reglam nivelul zgomotului.

Putem, de asemenea, sa alegem dormitorul cel mai potrivit si folosind aceste criterii.

6. Foloseste o perna care ti se potriveste

O perna din materiale de calitate, potrivita cu preferintele si eventual recomandarile medicale primite, o perna medicinala atunci cand este cazul, iti va sustine coloana vertebrala in pozitia corecta, contribuind la un somn odihnitor pentru tine.

Sursa foto: pixabay.com 

  •   2017-09-12
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din cum-sa

Pentru specialisti

Sfatul expertului

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii