Certificatul de urbanism
Primul pas pe care trebuie sa il faci pentru a-ti completa lista de documente necesare pentru construirea casei este sa obtii certificatul de urbanism. Acest proces cuprinde mai multe etape, prima fiind intocmirea proiectului tehnic al casei, alaturi de un arhitect si de un proiectant. Proiectul trebuie sa includa detalii despre suprafete, utilitati, dispunerea constructiva a instalatiilor sau alte lucruri care tin de constructie in sine.
Arhitectul iti poate pune la dispozitie si un studiu de fezabilitate care contine si o estimare a investitiei pe care trebuie sa o faci. Certificatul de Urbanism vine cu toate informatiile referitoare la regimul juridic, economic si tehnic al unui imobil. Pentru a-l obtine, trebuie sa mergi la Biroul de Urbanism din cadrul Primariei de care apartii. Tine cont ca un Certificat de Urbanism are o perioada de valabilitate cuprinsa intre 6 si 24 de luni.
Avize necesare pentru validarea constructiei
Dupa ce problema Certificatului de Urbanism a fost rezolvata, urmeaza etapa de obtinere a avizelor. Consulta Legea 50/1991 actualizata, impreuna cu un specialist, daca asta iti da mai multa siguranta. Vei afla ca, dupa Certificatul de Urbanism, urmeaza obtinerea unor avize necesare primirii Autorizatiei de construire a casei. Fara acest document nu se pot incepe lucrarile de constructie, acesta fiind actul emis de autoritatea publică locală care isi exprima acordul cu privire la demararea lucrarilor. El este emis de catre Primarie, prin Serviciul de Urbanism din localitatea in care se afla terenul pe care urmeaza a fi construita casa. Pentru a primi Autorizatie de construire, trebuie sa achiti si o taxa, iar, apoi, sa depui dosarul complet la Primarie.
Studiul geotehnic
O componenta foarte importanta, fara de care nu vei putea elabora si depune proiectul tehnic, este studiul geotehnic. Acesta reprezinta o analiza a terenului pe care va fi amplasata constructia, pentru a vedea exact daca acesta are capacitatea portanta necesara sau care sunt masurile care pot spori rezistenta solului (piloti forati, micropiloti, fundatii speciale etc).
Alte acte necesare pentru construirea casei
Pe baza Certificatului de Urbanism, se mai pot cere avize de la: Oficiul de cadastru, Gaze, salubritate, retele telefonice, Aparare impotriva incendiilor, pompieri, DSP, SANEPID, Administratia drumurilor si podurilor, Apele Romane, Electrica, Apararea civila, Protectia mediului, Politie, Autoritatea romana de aviatie, MApN, SRI. O parte dintre aceste avize trebuie obtinute doar in cazurile prevazute de lege, daca situatia o impune. Primaria poate sa mai ceara Plan de Detaliu, Plan de Urbanism Zonal sau Plan de Urbanism General. Autorizatia de construire se elibereaza, in mod legal, in termen de 30 de zile calendaristice de la data la care ai inregistrat cererea. Asigura-te ca dosarul este complet pentru ca, in caz contrar, documentatia iti va fi inapoiata si procesul se reia.
Cu siguranta, stii ca pentru a-ti transforma dorintele in realitate este nevoie de efort, de munca. Atunci cand construiesti o casa, pornesti pe un drum complicat, dar care, in final, iti va aduce rezultatul dorit. Procesul birocratic este intotdeauna incurcat si complex, dar, trebuie sa tii cont mereu de prevederile legale si sa le respecti intocmai. In acest mod, nu vei avea neplaceri si lucrarile se vor desfasura fara probleme.
Sursa foto: https://unsplash.com/photos/HtBlQdxfG9k
Advertorial