Animale de companie

#bacterii #solutie #descoperire #urs panda #rezistenta la antibiotice

Ursii panda, de ajutor in lupta impotriva bacteriilor rezistente la antibiotice

Ursii panda ar putea deveni o arma redutabila impotriva bacteriilor cu rezistenta sporita la antibiotice. Cercetatorii de la Life Science College of Nansinga Agricultural University din China au descoperit ca aceasta specie pe cale de disparitie are in sange un compus antimicrobian care poate ucide o varietate mare de bacterii, inclusiv pe cele rezistente la antibiotice, noteaza publicatia britanica Daily Telegraph.

Compusul, cunoscut sub numele de cathelicidin-AM, a fost descoperit in urma analizei genomului ursului panda. In urma testelor, cathelicidin-AM a ucis bacteria in mai putin de o ora, in conditiile in care cele mai folosite antibiotice fac acest lucru in mai bine de sase ore.

Cercetatorul chinez Dr. Xiuven Yan spune ca se impune de urgenta dezvoltarea unui nou tip de agenti microbieni, din cauza cresterii rezistentei bacteriilor la antibioticele obisnuite.

Aceasta descoperire ar putea avea ca efect cresterea interesului pentru ocrotirea ursului panda. Conform ultimelor statistici, in acest moment la nivel mondial exista doar 1.600 de exemplare din aceasta specie. Ursul panda se reproduce foarte greu si este cunoscut pentru faptul ca naste rar in captivitate.

Sursa foto: gumshoegrove.com