Amenajarea casei

#mobila casa #cumparare mobila #returnarea mobilei

Returnarea mobilei

Esti nemultumit de mobilierul achizitionat sau, pur si simplu, te-ai razgandit? Legea iti permite sa returnezi mobila comandata sau deja cumparata, tinand cont si de prevederile fiecarui magazin in parte. Iata ce trebuie sa stii despre procesul de returnare a mobilei!

1 Informeaza-te din timp asupra politicii de returnare a mobilei

Inainte de a te hotari sa achizitionezi mobilier dintr-un anumit magazin sau la cumpararea mobilei, informeaza-te cu privire la politica de returnare a produselor in cazul comerciantului ales. Cei mai multi comercianti impun ca mobila sa fie returnata fara a prezenta deteriorari, intr-un anumit interval de timp, iar intregul proces poate implica o serie de costuri din partea clientului, cu precadere daca mobila a ajuns deja la domiciliul acestuia.

In magazinul IKEA, spre exemplu, returnarea produselor, inclusiv a pieselor de mobilier, se face intr-o perioada de 90 de zile de la cumparare. Comerciantul ofera contravaloarea produselor achizitionate, atata vreme cat le returnezi nedeteriorate, in ambalajul original si insotite de bonul fiscal.

Totodata, politica unui magazin de returnare a mobilierului ar trebui sa includa si prevederi referitoare la situatia in care produsele nu sunt conforme cu specificatiile din site (in situatia comenzilor online) sau din catalog, cat si la situatia in care produsele sunt livrate gresit (alt mobilier).

In ambele situatii, solutia se refera adesea la incluirea mobilierului cu probleme, respectiv livrarea produsului corect, sau rambursarea contravalorii.

Retine si faptul ca majoritatea comerciantilor nu isi asuma responsabilitatea pentru manipularea, transportul, montajul mobilei si nu accepta returnarea mobilierului ce prezinta defecte ca urmare a actiunii acestor factori.

2 Afla care este legea referitoare la returnarea produselor

Pentru a evita situatiile neplacute la returnarea mobilei achizitionate, este esential sa fii la curent cu prevederile legii in vigoare.

Referitor la renuntarea la cumparare - returnarea produsului pentru a primi contravaloarea acestuia -, legislatia stipuleaza ca un consumator are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la achizitie, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului. Aceste reglementari se aplica doar in cazul produselor livrate prin curier.

De asemenea, produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat - in ambalajul original, cu elementele si actele insotitoare -, iar cheltuielile de returnare sunt suportate de client. Rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 30 de zile de la retur.

Aceste prevederi sunt valabile pentru situatiile in care comanzi piese de mobilier online, fiind incluse in contractul semnat la distanta.

3 Contacteaza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor

In cazul unor probleme si neintelegeri cu un comerciant, legate de returnarea mobilierului, iti sta la dispozitie intotdeauna numarul de telefon (gratuit) al ANPC: 0800.080.999.

Foto: vestilmfg.com
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din amenajarea-casei

Pentru specialisti

Top

Cauta-ti perechea