Amenajarea casei

#professional organiser #dianamihaila.ro #organizare casa

Vrei sa ai o casa organizata? Cum te poate ajuta singurul specialist din tara!

Cred ca nu o data te-ai gandit ca traiesti intr-o casa prea mica pentru tine si familia ta. Ca ai avea nevoie de mai mult spatiu de depozitare. Ca mereu hainele dau pe dinafara din dulap, desi nu ai mai cumparat mare lucru. Asa am ajuns sa discutam despre organizare cu Diana Mihaila, primul specialist in solutii de organizare din Romania. Diana, jurnalist cu experienta si blogger pe zona de home&deco, a absolvit un curs de specialitate in SUA, iar acum este pregatita sa ofere din informatiile insusite astfel incat sa ne faca viata mai usoara. Iata cum iti poti organiza casa, biroul, spatiul de lucru si viata:

Acasa.ro: Professional organizer - ce este si de ce am avea nevoie de un astfel de specialist?

Diana Mihăilă: Un professional organizer sau în traducere liberă un specialist în soluții de organizare este un profesionist cu abilități în zona de time management, asset management, design, comunicare și negociere, ce te poate ajuta să îți faci ordine în viață, în lucruri și în afacere. Sunt trei tipuri de professional organizers:

1. personal organizer – te ajută să îți gestionezi mai bine timpul și bunurile pentru a fi cât mai eficient la birou, în comunitatea ta, în societate. Este recomandat celor care au senzația că ziua nu este îndeajuns de lungă.

2. home organizer  - este acel specialist care îți pune ordine în fiecare colț de casă, de la dulapul cu haine, la frigider, mașină sau cămară, creînd sisteme eficiente pentru persoanele care locuiesc sub același acoperiș.

3. office/business organizereste specialistul care poate contribui la crearea unui flux de lucru îmbunătățit, pentru a aduce un plus de confort angajaților și, implicit, un randament sporit, ceea ce pentru angajator se traduce în creșterea profitabilității afacerii. Organizarea unui business începe cu organizarea fiecărui birou/masă de lucru în parte și merge până la elaborarea de sisteme complexe de arhivare fizice și/sau digitale.

Cat timp ar dura un proiect de reorganizare a unei case sau al unui birou?

Înainte de a începe orice proiect de organizare/reorganizare trebuie să evaluezi spațiul în sine și modul în care acesta este utilizat. La fel de important este să știi și cine îl folosește. Cel mai bun sistem de organizare este cel care servește scopurilor zilnice ale utilizatorilor. Așa încât nu putem vorbi de o schemă universal valabilă pentru spații de birouri ori pentru case.

Un dulap se poate organiza și într-o singură zi. Pentru un dressing e nevoie de mai mult timp. Uneori, în procesul de organizare intră și alegerea sistemelor și compartimentarea eficientă a spațiului, ceea ce face ca proiectul să se întindă chiar și pe mai multe săptămâni.

Dacă vorbim de organizarea spațiilor de birouri, contează numărul de angajați și tipul activității. Înainte de a se apuca de treabă, un professional organizer observă câteva zile la rând cum se derulează activitatea, fără a interveni în vreun fel, ia notițe, își face un plan și de abia apoi se apucă de treabă.

Ce sfaturi ai pentru cei care isi doresc o casa mai organizata?

Primul lucru pe care trebuie să îl faci atunci când îți dorești să devii mai organizat este să alcătuiești o listă de priorități cu spațiile care trebuie să fie puse în ordine. Al doilea pas este să iei fiecare încăpere sau dulap în parte și să alegi sistemele pe care le integrezi. Să spunem că ne-am decis să organizăm cămara. Pentru asta avem nevoie de rafturi pentru conserve, borcane, cutii, dar și de recipiente din sticlă sau plastic pentru provizii, de coșuri pentru legume și rasteluri pentru sticle. Odată golită cămara de toate lucrurile depozitate aleatoriu acolo, începem să inserăm sistemele de depozitare și să sortăm proviziile în funcție de utilitate și de tipul de recipient. E bine ca fiecare borcan și cutie să aibă etichetă cu informații despre conținut și data la care expiră.  

În organizare sunt câteva principii de bază care ne ajută să alcătuim planul potrivit nevoilor noastre. Acestea sunt: forma/mărimea, înălțimea, culoarea, întrebuințarea. În funcție de aspectele la care un client rezonează cel mai bine, specialistul în organizare îi propune soluții personalizate.

Cat de importanta este organizarea pentru o familie?

Organizarea în cadrul unei familii este foarte importantă. Cu cât crește numărul membrilor cu atât mai mult este nevoie de integrarea unor soluții de organizare. De ce? Pentru că fiecare individ din gospodărie are stilul său de viață dictat de vârstă, sex, preocupări.

Un părinte va deveni frustrat de faptul că trebuie să facă zi de zi curățenie deoarece copiii săi nu deprind câteva principii simple de păstrare în ordine și de identificare rapidă a lucrurilor pe care le folosesc. Pentru a evita genul acesta de stări, părintele trebuie să pună la dispoziție copilului sisteme de organizare adaptate vârstei, înălțimii și puterii lui. Dacă singurele locuri în care cel mic își poate păstra o parte din jucării este ultimul raft din dulap, cel mai probabil nu le va pune niciodată acolo din proprie inițiativă.

Să mai luăm un exemplu. Vrem să învățăm copilul să își pună farfuria la spălat după ce a terminat de mâncat. Dacă are 2-3 ani, nu îi dăm să mănânce din farfurii de porțelan, pentru că îi va fi greu să le ducă și să le așeze în chivetă. Plus că va auzi încontinuu ”Ai grijă să nu spargi farfuria!”. Un recipient din plastic pe care îl poate scăpa pe jos sau căruia îi pot face vânt de pe marginea chiuvetei, pentru că încă e mic și e posibil să nu vadă în interior, îi vor da mai mult curaj să facă acest lucru. 

Intenția mea este să public o serie de e-book-uri și, de ce nu, de cărți cu soluții de organizare pentru copii, tineri și adulți, astfel încât confortul locuirii să crească pentru fiecare în parte. Sper să găsesc parteneri care să susțină astfel de proiecte pentru casă și familie.

Cum crezi ca va evolua aceasta meserie in Romania? Vor romanii sa fie mai organizati?

Dacă ne uităm și la alte profesii importate, nu putem decât să ne așteptăm la o popularizare a activității unui professional organizer. În această etapă aloc foarte mult timp networking-ului și prezentării în mass-media, în social media și pe bloguri a acestei meserii. Oamenii trebuie să înțeleagă cât de util este lucrul cu un specialist în organizare pe diferite paliere ale vieții: personal, acasă sau în afacere.

Dacă ne raportăm doar la segmentul rezidențial, mare parte format din blocuri vechi cu apartamente cu suprafețe reduse, vom concluziona că este o nevoie acută de organizare. Eficientizarea spațiului ridică cumva o povară invizibilă pe care altfel o purtăm cu noi oriunde am merge.

 

Americanii spun că organizarea este o aptitudinea pe care o dobândești și de care ai nevoie toată viața. Iar pentru mulți dintre ei testul suprem este momentul în care pleacă la cămin, la facultate. Un alt moment în care un tânăr beneficiază din plin de aptitudinile sale de organizare este atunci când se multă în prima sa locuință, unde nu mai sunt părinții care să îi dea ori să îi spună unde este fiecare lucru din casă.

Mai multe despre Diana Mihăilă şi sfaturile ei de organizare puteţi citi pe site-ul personal al jurnalistei, dianamihaila.ro.

  •   2017-08-07
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Diana Moldoveanu

Vezi toate articolele

Articole din amenajarea-casei

Sfatul expertului

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii