Amenajarea casei

#locuinta #casa #vesela #bucatarie #televizor

Cum te poate ingrasa casa in care locuiesti

Stiai ca in decursul unui an de zile poti sa arzi 50.000 de calorii facand curatenie generala in casa o data pe saptamana? Specialistii in sanatate sunt de parere ca modul in care ne amenajam locuinta ne poate influenta silueta. Iata cateva aspecte de care este bine sa tii cont daca vrei ca locuinta ta sa nu-ti influenteze in mod negativ silueta:



1 Atentie la vesela


Nutritionistii ne avertizeaza ca avem tendinta sa mancam mai mult atunci folosim farfurii mari. Astfel, o diferenta de patru centimetri in diametrul farfuriei te va face sa mananci cu 22 % mai mult, spun specialistii.

La fel se intampla si atuni cand folosesti o lingura mai mare. Vei avea tendinta sa consumi mai multa mancare.

In cazul paharelor se aplica aceeasi regula. Pentru ca, in general, avem tendinta sa observam mai mult diferenta de lichid pe inaltime decat pe latime, vom consuma mai mult suc sau bauturi alcoolice din pahare joase si largi decat din cele inalte si mai subtiri.

De aceea, este bine sa-ti dotezi casa cu pahare inalte pe care sa le folosesti atunci cand consumi bauturi mai putin recomandate pentru o dieta sanatoasa .


2 Televizorul ne face sa mancam mai mult


Potrivit mai multor studii s-a constatat ca persoanele care mananca in fata televizorului au tendinta sa consume mai multa mancare. Si acest lucru pentru ca atentia lor nu se va concentra catre hrana din farfurie, ci catre imaginile de la televizor.

De aceea, in caz ca ai probleme cu greutatea sau ai tendinta de ingrasare este bine sa eviti sa asezi televizorul in bucatarie sau in spatiile in care iei masa sau, cel putin, poti sa nu-l folosesti in momentul in care mananci.


3 Evita muzica in timpul mesei


Chiar daca nu te uiti la televizor si obisnuiesti sa-l deschizi doar ca sa asculti muzica in timp ce mananci, atentie, acest obicei te poate ingrasa. O muzica alerta te va influenta sa mananci mai repede si mai mult astfel ca este bine sa o eviti in timpul mesei, in schimbul unei lente.

Cu totii stim ca pentru o dieta sanatoasa este foarte important sa mestecam bine si sa savuram fiecare bucata in parte, lasandu-i timp sa ajunga in stomac si sa trimita semnalele potrivite creierului.


4 Creeaza un spatiu adecvat pentru odihna


Este foarte importat sa ne odihnim suficient de mult pentru a avea un tonus bun si o silueta de invidiat. Mai multe studii au demonstrat ca somnul are un rol esential pentru sanatate si mentinerea kilogramelor si lipsa lui poate duce la obezitate.

De aceea, este bine sa te concentrezi asupra decorarii dormitorului si sa incerci sa-ti creezi un spatiu cat mai confortabil, alegand perdele si draperii, saltea, perne si lenjerie de pat adecvate.


5 Evita sa tii mancare la vedere


Ca sa nu ai probleme de greutate este bine sa eviti sa tii mancarea si gustarile la vedere. Asadar, renunta sa tii pe masa boluri cu dulciuri sau sa-ti aprovizionezi rafturile din bucatarie cu biscuiti si alte gustari.

Gustarile nesanatoase sunt foarte nocive pentru silueta. In locul lor poti sa-ti decorezi casa cu boluri sau cosuri cu fructe proaspete.

  •   2011-08-08
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Raluca Pascan

Vezi toate articolele

Articole din amenajarea-casei

Sfatul expertului

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, sociolog Elena Carstea: Cum ne protejam animalul de canicula

Expertul Acasa.ro, Elena Carstea, sociolog

Pune o intrebare