Amenajarea casei

#televizor #electronice #electrocasnice

Cum isi aleg romanii electrocasnicele?

Clientii magazinelor de electrocasnice se uita in primul rand la pretul produsului atunci cand decid sa-si achizitioneze un produs. Cel de-al doilea criteriu al alegerii il constituie caracteristicile acestuia, se arata intr-un studiu realizat de iVox.ro, un site specializat in sondaje de opinie.

Pretul produsului, 26.13% dintre cei chestionati
 

Pretul produsului este principalul criteriu dupa care se orienteaza clientii magazinelor de aparate electrocasnice , reprezentand un procent de 26.13%, conform unui comunicat de presa iVox.ro.

Rezultatul este oarecum similar cu un studiu realizat de aceeasi companie la sfarsitul anului trecut, “ Cumparaturi online in domeniul electronicelor si electrocasnicelor” din noiembrie 2010. In 2010, datele tehnice ocupau primul loc (32.10%), in timp ce pretul era pe locul al II-lea , 29.54%.

In prezent, s-a facut o inversare: caracteristicile produsului s-au mutat pe locul al II-lea, cu 24.64%, pretul fiind principalul criteriu de alegere.
 

Iata criteriile de cumparare:
 

  • Pretul produselor: 26.13%
  • Caracteristicile tehnice: 24.64%
  • Brandul produsului: 18.66%
  • Garantia oferita: 16.97%
  • Perioada de livrare: 5.59%
  • Experienta totala de achizitie: 4.09%
  • Firma de curierat care face livrarea: 3.92%


La sondaj au participat 3579 de persoane.
 

In online se cumpara mai putine electrocasnice si mai multe electronice
 

Conform rezultatelor studiului, majoritatea clientilor prefera sa cumpere un produs electrocasnic de la o companie care are atat magazin online , cat si unul fizic. 59.21% este procentul care demonstreaza ca firma trebuie sa posede si un site de unde se pot face online . Doar 3.52% insa prefera sa cumpere de la un magazin care functioneaza numai online.

In ceea ce priveste produsele electronice, acestea sunt cautate indiferent daca magazinul este doar online sau de ambele tipuri.

Categoria cea mai cautata pentru electrocasnicele din online este reprezentata de aparatele mici (mixere, cafetiere, cuptoare cu microunde). Peste 25% dintre repondenti si-au achizitionat deja un astfel de produs dintr-un magazin online. In 2010, cel mai achizitionat produs a fost televizorul (17.31%). Al doilea clasat a fost mixerul, cu un procent de 13.39%.

  •   2011-01-24
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Andra Rotaru

Vezi toate articolele

Articole din amenajarea-casei

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui: Ce influenta are echinoctiul de toamna asupra noastra

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului